Al Haft Al Šaríf – Dvere #45

“O konaní tyranov voči uprednostneným a znamenie hávede ľudstva”

Mufaddal sa opýtal Imáma Džáfara Al Sádiqa (pmsn), “Ako je to s ponížením obscénnych tyranov v rukách verných uprednostnených?”

Imám Al Sádiq odpovedal, “Vskutk tyrani sú inkarnovaní do Maskh v obraze človeka. Uprednostneným ukážu starú záležitosť, pretože to bolo od uprednostnených voči nim v predošlých inkarnáciach v obraze ľudstva. A či si nevidel, Ó, Mufaddal, veriaceho, ktorý zasiahol neveriaceho a preklial ho a možno ho dokonca zabil?”

Mufaddal odpovedal, “Áno, videl som z toho veľa.”

Imám Al Sádiq povedal, “Ponížil ho v iných inkarnáciach Maskh a bol ním ponížený.”

Mufaddal povedal, “Ako je ponížený veriacim?” Imám povedal, “Tak je ponížený.”

Mufaddal povedal, “Tak som to pochopil, Ó, Pane, ale ako ten, ktorý je inkarnovaný do podoby inej než ľudskej, poníži, ak má uň veriaci dlžobu?”

Imám Al Sádiq povedal, “Je ním ponížený a objaví sa pri ňom. A či si nevidel, Ó, Mufaddal, ako zviera napadne človeka nohami a zabije ho alebo ho pohryzie? Alebo mu stiahne kožu z hlavy a človek pritom tomu zvieraťu neublížil ani voči nemu nespáchal zločin. Alebo trebárs zviera sa vrhlo na nevedomého človeka, zatiaľ čo bolo rozzúrené, a tak mu ublížilo. Má to príčinu, ktorá pochádza od neho.

A dôvod od veriaceho k neveriacemu spočíva v predošlých inkarnáciach pred danou inkarnáciou, v ktorých ponížil veriaceho. Je to tak a veriaci možno zabil zviera mečom alebo ho zapichol kópiou alebo naň hodil kameň, a tak zlomil niektoré z jeho kostí. Alebo ho možno vážne udrel. To, Ó, Mufaddal, je celé. Čo sa týka jeho podoby, bolo to v inkarnácii pred touto inkarnáciou v Maskh.”

Mufaddal povedal, “Opíš mi, Ó, Pane, tieto druhy,” a tak Imám Al Sádiq opísal rôzne druhy, až kým sa nedostal k psom.

Imám povedal, “Ó, Mufaddal, a či si nevidel spiaceho alebo nepozorného psa a ako okolo neho prejde človek, potom ho udrie, hodí ho alebo doň bodne bez toho, aby sa voči človeku pes akokoľvek previnil?”

Mufadda povedal, “Áno, Ó, Pane. Videl som to veľakrát. Aká je v tom príčina a v tom, čo si mi opísal?”

Imám Al Sádiq povedal, “A tiež človek môže prechádzať okolo psa a ten ho začne prenasledovať, potom ho kusne do nohy alebo sa mu vydriape na chrbát a kusne ho. A človek, keď okolo psa prechádza, vôbec ho nepozná a nikdy pred tým ho nevidel alebo sa možno človek oženil so ženou psa. Pred tým bol totiž inkarnovaný ako súčasť ľudstva a jeho záležitosť bola na začiatku záležitosťou človeka, ktorý jedol a pil a nosil oblečenie a jazdil a podobne.

Avšak Boh ho zničil mučením zarezania alebo zabitia kvôli jeho darebáctvu, ktorého sa dopustil na svete. A človek sa oženil so ženou (psa/bývalého človeka) a nasťahoval sa do jeho domu a nosí jeho šaty, a tak ho pes rozpoznal, zatiaľ čo zotrváva v Maskh. A keď sa naň pozrie, začne brechať, vyskočí naň alebo ho pohryzie do tváre a také sú hyeny, ktoré zabíjajú ľudí. A možno zjedia jeden druhého a niektorí ľudia nejedia, zatiaľ čo iní jedia a vskutku od každej osoby sa dožadujú podľa jej zločinov a hriechov. A tak na zvyšok hávede sa pozeraj podobne, Ó, Mufaddal.” A následne Imám opísal všetko, dokonca aj ploštice a komáre a mravce a osu a včelu.

Potom povedal, “Ó, Mufaddal, leto je vzdialené zime a zima je vzdialená od leta a rast od deštrukcie a deštrukcia od rastu a voda od ohňa a oheň od vody a vskutku horúčka, ktorú dostane ľudská bytosť, je uchovávené tajomstvo a skryté poznanie. A pred Bohom nie je nič ukryté, či už na zemi, alebo na nebesiach a nič nedokáže odviesť Jeho pozornosť a Allah nepácha neprávosti voči nikomu. A nikomu neprikazuje, aby konal bezprávie a šelmy odobral od ľudí, aby mohli chŕliť do tváre človeka.”

Mufaddal povedal, “Ó, Pane, šelma je reinkarnovaná v Maskh, až kým nezačne chŕliť do tváre veriaceho?”

Imám Al Sádiq povedal, “Šelma pochádza z prác daného veriaceho a bola stvorená z hriechov veriaceho. A v prvom kole mala podobu ľudí a veriaci sa voči nej dopustil zločinu alebo hriechu, a tak sa odplata v mučení stala povinnou a férovou. Dvere sú na konci a mier je koniec.”

“O konaní tyranov voči uprednostneným a znamenie hávede ľudstva”  Mufaddal sa opýtal Imáma Džáfara Al Sádiqa (pmsn), “Ako je to s ponížením obscénnych tyranov v rukách verných uprednostnených?”  Imám Al Sádiq odpovedal, “Vskutk tyrani sú inkarnovaní do Maskh v obraze človeka.  Uprednostneným ukážu starú záležitosť, pretože to bolo od uprednostnených voči nim v predošlých inkarnáciach v obraze ľudstva.  A či si nevidel, Ó, Mufaddal, veriaceho, ktorý zasiahol neveriaceho a preklial ho a možno ho dokonca zabil?”  Mufaddal odpovedal, “Áno, videl som z toho veľa.”  Imám Al Sádiq povedal, “Ponížil ho v iných inkarnáciach Maskh a bol ním ponížený.”  Mufaddal povedal, “Ako je ponížený veriacim?”  Imám povedal, “Tak je ponížený.”  Mufaddal povedal, “Tak som to pochopil, Ó, Pane, ale ako ten, ktorý je inkarnovaný do podoby inej než ľudskej, poníži, ak má uň veriaci dlžobu?”  Imám Al Sádiq povedal, “Je ním ponížený a objaví sa pri ňom.  A či si nevidel, Ó, Mufaddal, ako zviera napadne človeka nohami a zabije ho alebo ho pohryzie?  Alebo mu stiahne kožu z hlavy a človek pritom tomu zvieraťu neublížil ani voči nemu nespáchal zločin.  Alebo trebárs zviera sa vrhlo na nevedomého človeka, zatiaľ čo bolo rozzúrené, a tak mu ublížilo.  Má to príčinu, ktorá pochádza od neho.  A dôvod od veriaceho k neveriacemu spočíva v predošlých inkarnáciach pred danou inkarnáciou, v ktorých ponížil veriaceho.  Je to tak a veriaci možno zabil zviera mečom alebo ho zapichol kópiou alebo naň hodil kameň, a tak zlomil niektoré z jeho kostí.  Alebo ho možno vážne udrel.  To, Ó, Mufaddal, je celé.  Čo sa týka jeho podoby, bolo to v inkarnácii pred touto inkarnáciou v Maskh.”  Mufaddal povedal, “Opíš mi, Ó, Pane, tieto druhy,” a tak Imám Al Sádiq opísal rôzne druhy, až kým sa nedostal k psom.  Imám povedal, “Ó, Mufaddal, a či si nevidel spiaceho alebo nepozorného psa a ako okolo neho prejde človek, potom ho udrie, hodí ho alebo doň bodne bez toho, aby sa voči človeku pes akokoľvek previnil?”  Mufadda povedal, “Áno, Ó, Pane.  Videl som to veľakrát.  Aká je v tom príčina a v tom, čo si mi opísal?”  Imám Al Sádiq povedal, “A tiež človek môže prechádzať okolo psa a ten ho začne prenasledovať, potom ho kusne do nohy alebo sa mu vydriape na chrbát a kusne ho.  A človek, keď okolo psa prechádza, vôbec ho nepozná a nikdy pred tým ho nevidel alebo sa možno človek oženil so ženou psa.  Pred tým bol totiž inkarnovaný ako súčasť ľudstva a jeho záležitosť bola na začiatku záležitosťou človeka, ktorý jedol a pil a nosil oblečenie a jazdil a podobne.  Avšak Boh ho zničil mučením zarezania alebo zabitia kvôli jeho darebáctvu, ktorého sa dopustil na svete.  A človek sa oženil so ženou (psa/bývalého človeka) a nasťahoval sa do jeho domu a nosí jeho šaty, a tak ho pes rozpoznal, zatiaľ čo zotrváva v Maskh.  A keď sa naň pozrie, začne brechať, vyskočí naň alebo ho pohryzie do tváre a také sú hyeny, ktoré zabíjajú ľudí.  A možno zjedia jeden druhého a niektorí ľudia nejedia, zatiaľ čo iní jedia a vskutku od každej osoby sa dožadujú podľa jej zločinov a hriechov.  A tak na zvyšok hávede sa pozeraj podobne, Ó, Mufaddal.”  A následne Imám opísal všetko, dokonca aj ploštice a komáre a mravce a osu a včelu.  Potom povedal, “Ó, Mufaddal, leto je vzdialené zime a zima je vzdialená od leta a rast od deštrukcie a deštrukcia od rastu a voda od ohňa a oheň od vody a vskutku horúčka, ktorú dostane ľudská bytosť, je uchovávené tajomstvo a skryté poznanie.  A pred Bohom nie je nič ukryté, či už na zemi, alebo na nebesiach a nič nedokáže odviesť Jeho pozornosť a Allah nepácha neprávosti voči nikomu.  A nikomu neprikazuje, aby konal bezprávie a šelmy odobral od ľudí, aby mohli chŕliť do tváre človeka.”  Mufaddal povedal, “Ó, Pane, šelma je reinkarnovaná v Maskh, až kým nezačne chŕliť do tváre veriaceho?”  Imám Al Sádiq povedal, “Šelma pochádza z prác daného veriaceho a bola stvorené z hriechov veriaceho.  A v prvom kole mala podobu ľudí a veriaci sa voči nej dopustil zločinu alebo hriechu, a tak sa odplata v mučení stala povinnou a férovou.  Dvere sú na konci a mier je koniec.”

Al Haft Al Šaríf – Dvere #45

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s