Al Haft Al Šaríf – Dvere 23

“Do poznania skrytého manželstva Umm Kalthúm”

Mufaddal povedal, “Pane, chcem sa ťa opýtať na niečo, o čom hovoria ľudia Kúfy, no hanbím sa ťa to opýtať.”

“Do poznania skrytého manželstva Umm Kalthúm” Mufaddal povedal, “Pane, chcem sa ťa opýtať na niečo, o čom hovoria ľudia Kúfy, no hanbím sa ťa to opýtať.” Imám Al Sádiq odpovedal, “Ó, Mufaddal, viem, čo ťa trápi. Chceš sa ma opýtať na manželstvo Umm Kalthúm.” Mufaddal povedal, “Áno, Pane.” Imám odpovedal, “Načúvaj, Ó, Mufaddal, tomu, čo hovorím a porozumej. Pôvod toho bol v tieňoch a duchoch, ako som ti pred tým opísal. Vskutku Ali (pmsn) bol utláčaný šesťkrát a šesťkrát v tom, čo si mysleli a bolo povedané šesťkrát s tým, čím sa na nich podobal a zostáva mu jedno usmrtenie. Zostáva mu vydržať ešte jeden útlak v podobnosti, aby potvrdil dôkaz voči nepriateľom a Allah by nikdy neusmrtil Jeho uprednostnených. A či nepočul božie slová z príbehu o Ježišovi?”: {a za slová ich: “Veru sme zabili Mesiáša Ježiša, syna Márie, posla Božieho!” Oni ho však nezabili ani neukrižovali, ale iba sa im tak zdalo.} (Svätý Korán, 4:157) Mufaddal sa opýtal, “Aký bol dôvod na jeho zabitie po prvýkrát?” Imám Al Sádiq odpovedal, “Dôvod na prvé zabitie boli Kain a Ábel, pretože Ábel bol v tých časoch Princ Veriacich a Kain bol Zafir a Satan Satanov. A Kain podišiel k Ábelovi a povedal, ‘Vydaj za mňa svoju dcéru,’ no Ábel ju odmietol zaň vydať. Vtedy Kain povedal, ‘Pri Bohu, zabijem ťa, ak ju za mňa nevydáš.’ A tak, keď sa mu vyhrážal, že ho zabije, Ábel vydal za Kaina dcéru Iblísa (Satana), Gurayru, a Kain si myslel, že to bola Ábelova dcéra. A Allah je Väčší a Ctihodnejší, než aby to urobil jednému zo Svojich uprednostnených, no koná v očividnom, aby to tak vyzeralo, aby potvrdil dôkaz proti nepriateľom. A význam je ten, ako som povedal a tak to pokračoval šesťkrát. Potom Umar povedal ľuďom, že kalif Abu Bakr zomrel, tak, že oznámil, že novým kalifom je on. Keď teda nastala šiesta inkarnácia/opakovanie a Zafir sa chopil moci, poslal za Princom Veriacich (Alím) a odkázal mu, ‘Vydaj za mňa svoju dcéru.’ A tak za ním Princ Veriacich poslal Salmána a odkázal mu, ‘Povedz mu: Vrátil si sa k svojmu starému spôsobu života zblúdenia.’ A tak, keď sa Salmán vybral za Zafirom, aby mu to povedal, Zafir vedel, že Salmán si je vedomý jeho záležitosti, preto sa nahneval a povedal mu: ‘Áno, vrátil som sa k tomu, čo si spomenul. Buď za mňa vydá svoju dcéru, alebo vyhĺbim studňu Zamzam a zastavím Hadž, alebo ho zabijem.’ A tak sa Salmán vybral za Princom Veriacich a odovzdal mu odkaz. Ali (pmsn) povedal, ‘Odnes mu túto knihu,’ a tak mu ju Salmán odniesol. Keď ho Zafir uvidel, vedel, že neprišiel len tak. Povedal mu, ‘Čo to máš za chrbtom?’ a Salmán odpovedal, ‘Princ Veriacich mi povedal, aby som ti ukázal túto knihu.’ Zafir povedal, ‘Čo je to za kniha?’ A tak Salmán vybral knihu a odovzdal mu ju. Keď ju Zafir otvoril, našiel v nej Ábelov obraz a tiež sa pozrel na seba, teda na Kaina. Zrazu Salmánovi povedal, ‘Vskutku jeho dcéru som vyhľadával iba preto, lebo tvrdí, že pochádzam z diablovho semena. Musí ju za mňa vydať, aby sa jeho klamstvo prejavilo pred celým stvorením. A nezachráni ho nič iba manželstvo alebo smrť!’ Salmán povedal, ‘Odkážem mu, čo si povedal.’ Salman sa teda vybral za Princom Veriacich a povedal mu o všetkom, čo sa stalo. Imám Ali (pmsn) povedal, ‘Viem o všetkom, čo povedal. A teraz zaň vydám jeho dcéru, Gurayru, ako som ju zaň vydal už pred tým, no v jeho očiach to tak nevyzeralo.’ A tak sa znova vybral za Zafirom a povedal mu, že ‘Princ Veriacich ti splní tvoje želania po všetkých stránkach.’ Zafir preto zhromaždil všetkých svojich spoločníkov, aby boli toho svedkami. Princ Veriacich potom prikázal Salmánovi, aby k nemu odniesol jeho dcéru Gurayru. Salmán ju k nemu teda priviedol, no Allah oslepil Zafirov zrak a prikryl ho a preto Zafir situáciu nepochopil a bol šťastný a plný vzrušenia.’ Potom povedal Salmánovi, ‘Poďakujem ti za to, čo robíš a nemôžem ťa dostatočne odmeniť!’” Potom Imám recitoval: {A vložili sme na šije ich reťazy až k bradám siahajúce, takže hlavy zdvihnuté majú, a pred nich i za nich sme priehradu umiestnili a prikryli sme ich, takže nevidia.} (Svätý Korán, 36:7-8) “Potom k nej pristúpil a našiel ju v podobe Umm Kalthúm. A tak, keď sa zobudil, poslal po svojich spoločníkov a diablov, aby s nimi mohol mať škodoradosť. Keď sa s ním stretli, zagratulovali mu pri príležitosti svadby a Zafir povedal, ‘Už dosť o Alím a jeho spoločníkoch! Pretože ak by mali synovia Abi Kabsha pravdu a ak by sme sa my mýlili, nevydali by za mňa ich drahocennú.’ Oni nato, ‘Povedal si pravdu,’ a on hneď, ‘Pri Bohu prisahám, že sú to čarodejnícki kňazi a klamári a toto je kúzlo medzi nimi.’ Salmán povedal, ‘A ako sa tak rozprávali, pristúpil som k nim, načo všetci povedali, ¨My sme na nesprávnej ceste a tvoj priateľ je v pravde a my sme diabli a zradcovia, tak prečo nám dal svoju dcéru, Umm Kalthúm, na vydaj?¨’ A tak im Salmán recitoval verš: {satani z ľudí a džinov, ktorí si navzájom našepkávajú ozdobné slová plné bludov} (Svätý Korán, 6:112) Keď to od Salmána počuli, nahnevali sa naň a druhý (Umar) sa veľmi nazlostil, až boli pripravení Salmána zabiť. Vtedy im Salmán povedal, ‘A či ma zabijete počas tohoto vášho sedenia?’” Mufaddal povedal, “Pri Bohu, vskutku sa to týka satanských nemorálnych neveriacich utláčateľov!” (Potom Imám pokračoval) “Salmán povedal, ‘Keď snovali plány, navzájom si povedali, ¨Čo urobíme s tým Peržanom, keď už máš, čo si chcel?¨’ A tak odišli a to, o čom sa zhovárali, sa dostalo k Princovi Veriacim, Alímu (pmsn), preto prikázal Salmánovi, aby sa k nim vrátil a povedal im pravdu o tom, čo pred ním bolo skryté ohľadom jeho dcéry, aby tak Zafir skoncoval so svojou nemorálnosťou a jeho chvastúnstvom a aby sa sám pred sebou ponížil a jeho česť sa vytratí a zomrie od hanby a smútku. Salmán povedal, ‘Vybral som sa teda za ním k nemu domov. Keď pri ňom nik nebol, povedal som mu, ¨Aká bola teda tvoja žena?¨ On odpovedal, ‘Je pre mňa dokonalá. Stráni sa toho, aby ma nepočúvla, či už na verejnosti, alebo v súkromí a akoby bola od nás a v nás.’ Salmán povedal, ‘Áno, je z teba a tebe. Je to tvoja dcéra Gurayra, nuž pristúp k nej, možno ju konečne spoznáš!’ Keď to počul, nedokázal ovládať svoju myseľ a tak k nej pristúpil. Pozrel sa na ňu a bola to ona, jeho dcéra Gurayra a on vôbec nepopieral, že by to bola ona. Vykríkol, až sa zatriasol celý dom. Bol rozzúrený a povedal, ‘Ten čarodejník, syn Abu Táliba, a nie je to prvýkrát, čo také niečo vykonal. Pri Bohu, urobím to a ono.’ Salmán povedal, ‘Neprezraď sa a nevyrozprávaj svoj príbeh a neodhaľ sa pred tvojím klanom. Je to môj názor a radím ti, aby si to držal v tajnosti, pretože ak to vyzradíš, ľudia povedia, že si sa oženil s vlastnou dcérou a budú poznať tvoju záležitosť.’ ‘Stačí, Ó, Salmán, že zomriem od zúrivosti a príjmem to, čo vravíš a ten čarodejník si môže vravieť, čo chce. Ja ani moji spoločníci nemáme energiu proti jeho mágii.’ A tak to držal v tajnosti pred jeho priateľmi zo strachu pred hanbou a zomrel nahnevaný. Žiadna milosť naň a Pán svetov s ním nebol spokojný, koniec.”

Imám Al Sádiq odpovedal, “Ó, Mufaddal, viem, čo ťa trápi. Chceš sa ma opýtať na manželstvo Umm Kalthúm.”

Mufaddal povedal, “Áno, Pane.”

Imám odpovedal, “Načúvaj, Ó, Mufaddal, tomu, čo hovorím a porozumej. Pôvod toho bol v tieňoch a duchoch, ako som ti pred tým opísal. Vskutku Ali (pmsn) bol utláčaný šesťkrát a šesťkrát v tom, čo si mysleli a bolo povedané šesťkrát

s tým, čím sa na nich podobal a zostáva mu jedno usmrtenie. Zostáva mu vydržať ešte jeden útlak v podobnosti, aby potvrdil dôkaz voči nepriateľom

a Allah by nikdy neusmrtil Jeho uprednostnených. A či nepočul božie slová

z príbehu o Ježišovi?”:

{a za slová ich: “Veru sme zabili Mesiáša Ježiša, syna Márie, posla Božieho!” Oni ho však nezabili ani neukrižovali, ale iba sa im tak zdalo.}

(Svätý Korán, 4:157)

Mufaddal sa opýtal, “Aký bol dôvod na jeho zabitie po prvýkrát?”

Imám Al Sádiq odpovedal, “Dôvod na prvé zabitie boli Kain a Ábel, pretože Ábel bol v tých časoch Princ Veriacich a Kain bol Zafir a Satan Satanov. A Kain podišiel k Ábelovi a povedal, ‘Vydaj za mňa svoju dcéru,’ no Ábel ju odmietol zaň vydať. Vtedy Kain povedal, ‘Pri Bohu, zabijem ťa, ak ju za mňa nevydáš.’ A tak, keď sa mu vyhrážal, že ho zabije, Ábel vydal za Kaina dcéru Iblísa (Satana), Gurayru, a Kain si myslel, že to bola Ábelova dcéra. A Allah je Väčší

a Ctihodnejší, než aby to urobil jednému zo Svojich uprednostnených, no koná

v očividnom, aby to tak vyzeralo, aby potvrdil dôkaz proti nepriateľom. A význam je ten, ako som povedal a tak to pokračoval šesťkrát.

Potom Umar povedal ľuďom, že kalif Abu Bakr zomrel, tak, že oznámil, že novým kalifom je on. Keď teda nastala šiesta inkarnácia/opakovanie a Zafir sa chopil moci, poslal za Princom Veriacich (Alím) a odkázal mu, ‘Vydaj za mňa svoju dcéru.’ A tak za ním Princ Veriacich poslal Salmána a odkázal mu, ‘Povedz mu: Vrátil si sa k svojmu starému spôsobu života zblúdenia.’ A tak, keď sa Salmán vybral za Zafirom, aby mu to povedal, Zafir vedel, že Salmán si je vedomý jeho záležitosti, preto sa nahneval a povedal mu:

‘Áno, vrátil som sa k tomu, čo si spomenul. Buď za mňa vydá svoju dcéru, alebo vyhĺbim studňu Zamzam a zastavím Hadž, alebo ho zabijem.’

A tak sa Salmán vybral za Princom Veriacich a odovzdal mu odkaz. Ali (pmsn) povedal, ‘Odnes mu túto knihu,’ a tak mu ju Salmán odniesol. Keď ho Zafir uvidel, vedel, že neprišiel len tak. Povedal mu, ‘Čo to máš za chrbtom?’

a Salmán odpovedal, ‘Princ Veriacich mi povedal, aby som ti ukázal túto knihu.’

Zafir povedal, ‘Čo je to za kniha?’ A tak Salmán vybral knihu a odovzdal mu ju. Keď ju Zafir otvoril, našiel v nej Ábelov obraz a tiež sa pozrel na seba, teda na Kaina. Zrazu Salmánovi povedal, ‘Vskutku jeho dcéru som vyhľadával iba preto, lebo tvrdí, že pochádzam z diablovho semena. Musí ju za mňa vydať, aby sa jeho klamstvo prejavilo pred celým stvorením. A nezachráni ho nič iba manželstvo alebo smrť!’

Salmán povedal, ‘Odkážem mu, čo si povedal.’

Salman sa teda vybral za Princom Veriacich a povedal mu o všetkom, čo sa stalo. Imám Ali (pmsn) povedal, ‘Viem o všetkom, čo povedal. A teraz zaň vydám jeho dcéru, Gurayru, ako som ju zaň vydal už pred tým, no v jeho očiach to tak nevyzeralo.’

A tak sa znova vybral za Zafirom a povedal mu, že ‘Princ Veriacich ti splní tvoje želania po všetkých stránkach.’ Zafir preto zhromaždil všetkých svojich spoločníkov, aby boli toho svedkami. Princ Veriacich potom prikázal Salmánovi, aby k nemu odniesol jeho dcéru Gurayru. Salmán ju k nemu teda priviedol, no Allah oslepil Zafirov zrak a prikryl ho a preto Zafir situáciu nepochopil a bol šťastný a plný vzrušenia.’

Potom povedal Salmánovi, ‘Poďakujem ti za to, čo robíš a nemôžem ťa dostatočne odmeniť!’”

Potom Imám recitoval:

{A vložili sme na šije ich reťazy až k bradám siahajúce, takže hlavy zdvihnuté majú, a pred nich i za nich sme priehradu umiestnili a prikryli sme ich, takže nevidia.}

(Svätý Korán, 36:7-8)

“Potom k nej pristúpil a našiel ju v podobe Umm Kalthúm. A tak, keď sa zobudil, poslal po svojich spoločníkov a diablov, aby s nimi mohol mať škodoradosť. Keď sa s ním stretli, zagratulovali mu pri príležitosti svadby a Zafir povedal, ‘Už dosť o Alím a jeho spoločníkoch! Pretože ak by mali synovia Abi Kabsha pravdu a ak by sme sa my mýlili, nevydali by za mňa ich drahocennú.’

Oni nato, ‘Povedal si pravdu,’ a on hneď, ‘Pri Bohu prisahám, že sú to čarodejnícki kňazi a klamári a toto je kúzlo medzi nimi.’

Salmán povedal, ‘A ako sa tak rozprávali, pristúpil som k nim, načo všetci povedali, ¨My sme na nesprávnej ceste a tvoj priateľ je v pravde a my sme diabli a zradcovia, tak prečo nám dal svoju dcéru, Umm Kalthúm, na vydaj?¨’

A tak im Salmán recitoval verš:

{satani z ľudí a džinov, ktorí si navzájom našepkávajú ozdobné slová plné bludov}

(Svätý Korán, 6:112)

Keď to od Salmána počuli, nahnevali sa naň a druhý (Umar) sa veľmi nazlostil, až boli pripravení Salmána zabiť. Vtedy im Salmán povedal, ‘A či ma zabijete počas tohoto vášho sedenia?’”

Mufaddal povedal, “Pri Bohu, vskutku sa to týka satanských nemorálnych neveriacich utláčateľov!”

(Potom Imám pokračoval) “Salmán povedal, ‘Keď snovali plány, navzájom si povedali, ¨Čo urobíme s tým Peržanom, keď už máš, čo si chcel?¨’

A tak odišli a to, o čom sa zhovárali, sa dostalo k Princovi Veriacim, Alímu (pmsn), preto prikázal Salmánovi, aby sa k nim vrátil a povedal im pravdu o tom, čo pred ním bolo skryté ohľadom jeho dcéry, aby tak Zafir skoncoval so svojou nemorálnosťou a jeho chvastúnstvom a aby sa sám pred sebou ponížil a jeho česť sa vytratí a zomrie od hanby a smútku.

Salmán povedal, ‘Vybral som sa teda za ním k nemu domov. Keď pri ňom nik nebol, povedal som mu, ¨Aká bola teda tvoja žena?¨

On odpovedal, ‘Je pre mňa dokonalá. Stráni sa toho, aby ma nepočúvla, či už na verejnosti, alebo v súkromí a akoby bola od nás a v nás.’

Salmán povedal, ‘Áno, je z teba a tebe. Je to tvoja dcéra Gurayra, nuž pristúp

k nej, možno ju konečne spoznáš!’

Keď to počul, nedokázal ovládať svoju myseľ a tak k nej pristúpil. Pozrel sa

na ňu a bola to ona, jeho dcéra Gurayra a on vôbec nepopieral, že by to bola ona. Vykríkol, až sa zatriasol celý dom. Bol rozzúrený a povedal, ‘Ten čarodejník, syn Abu Táliba, a nie je to prvýkrát, čo také niečo vykonal. Pri Bohu, urobím to a ono.’

3d588cff3fec074e92cf742c420f7596Salmán povedal, ‘Neprezraď sa a nevyrozprávaj svoj príbeh a neodhaľ sa

pred tvojím klanom. Je to môj názor a radím ti, aby si to držal v tajnosti, pretože ak to vyzradíš, ľudia povedia, že si sa oženil s vlastnou dcérou a budú poznať tvoju záležitosť.’

‘Stačí, Ó, Salmán, že zomriem od zúrivosti a príjmem to, čo vravíš a ten čarodejník si môže vravieť, čo chce. Ja ani moji spoločníci nemáme energiu proti jeho mágii.’

A tak to držal v tajnosti pred jeho priateľmi zo strachu pred hanbou a zomrel nahnevaný. Žiadna milosť naň a Pán svetov s ním nebol spokojný, koniec.”

Al Haft Al Šaríf – Dvere 23

Leave a Reply

