O spriatelení sa

1219 – Boží Prorok (pmsnajr) povedal: „Pomoc slabým je tá najlepšia forma charity.“

1220 – Boží Prorok (pmsnajr) povedal: „Boh mi prikázal, aby som sa k ľuďom správal s vľúdnosťou tak, ako mi prikázal vykonávať to, čo je povinné.“

1221 – Ohľadom Božieho výroku {Lebo vidíme, že patríš medzi ľudí dobro konajúcich} {Svätý Korán, 12:36} povedal Imám Sádiq (pmsn) nasledujúce: Tento výrok hovorí o Allahovom Prorokovi (pmsnajr), ktorý uvolnil miesto pre každého, kto prišiel na ich stretnutia, získaval pôžičky pre ľudí v núdzi a pomáhal chudobným.“

1222 – Abdulláh ibn Adžlán citoval na základe autority al-Sukúniho, že niekto povedal Imámovi Báqirovi (pmsn): „Ako mám niekedy rozdeliť to, čo chcem dať mojím priateľom?“ Imám (pmsn) odpovedal: „Využi ich náboženskú prevahu, poznanie a jurisprudenciu ako merítka priority rozdelenia veci medzi nimi.“

1223 – Imám Sádiq (pmsn) povedal: „Jeden z Božích pokladov je zakrývanie tvojich potrieb.“

Mishkat ul-Anwar Fi Ghurar al-Akhbar, strana 180

O spriatelení sa

Leave a Reply

