O kalamitách a skúškach

1692 – Imám Sádiq (pmsn) povedal: „Boh zoslal na Zem anjela. Na Zemi ostal dlhý čas, až sa vrátil do nebies. Bola mu položená otázka: „Čo si tam videl?“ Odpovedal: „Videl som tam veľa udivujúcich vecí, ale najzvláštnejšie bolo, keď som videl, ako niekto zneužíva Tvoje požehnania. Jedol z toho, čo si mu zabezpečil ako obživu, no pritom tvrdil, že je boh. Bol som ohromený jeho odvahou a Tvojou trpezlivosťou.“ Všemohúci Boh povedal: „Bol si udivený nad Mojou trpezlivosťou? Nechal som ho žiť 400 rokov a nikdy pritom neochorel. Dal som mu všetko, čo si na svete zažiadal a nikdy som nezmenil jeho jedlo a nápoje.“

1693 – Imám Sádiq (pmsn) povedal: „Boh odstaví veriacich od toho, čo majú radi, no čo On nemá rád, ako keď človek odoženie ťavu trpiacu svrabom od ostatných tiav.“

Mishkat ul-Anwar Fi Ghurar al-Akhbar, strana 246

O kalamitách a skúškach

Leave a Reply

