O súkromí a odlúčení

1521 – Boží Prorok (pmsnajr) povedal: „Boh, ktorého Majestátnosť je Vznešená, odhalil svetu: Každého, kto ti slúži, uvrhni do ťažkostí; slúž každému, kto ťa opustí. Vždy, keď jeden sedí v súkromí noci a modlí sa a volá na svojho Pána, Boh osvieti jeho srdce. Vždy, keď povie: „Ó, Pane!“ Boh, ktorého Majestátnosť je Vznešená, mu odpovie a povie: „Ó, Môj služobník! Počul som ťa. Požiadaj ma o čokoľvek chceš. Udelím ti to. Spoľahni sa na Mňa a Ja ti postačím.“ Potom Ten, ktorého Majestátnosť je Vznešená vraví anjelom: „Ó, Moji anjeli! Všimnite si Môjho služobníka, ktorý so Mnou trávi súkromný čas v temnote tejto noci, zatiaľ čo sa darebáci zabávajú a ignoranti spia. Ste svedkami toho, že som ho stvoril.“ Potom Boží Prorok (pmsnajr) povedal: „Bojte sa Boha a snažte sa v uctievaní. Zdržujte sa tohoto sveta, ktorý sa zdržuje vás. Svet je lstivý, dočasný a prchavý. Mnohí sú ním oklamaní, a tak sú zrujnovaní. Svet bol zradný mnohým, ktorý v neho dôverovali. Podviedol mnohých, ktorí sa naň spoľahli. Svet ich donútil, aby sa mu podmanili. Dávajte si pozor, pretože pred vami je desivá a dlhá cesta, na ktorú sa musíte vydať, než prekročíte Most na Druhý svet. Cestovateľ by si mal na svoju cestu vziať nevyhnutné veci. Ten, ktorý tak neurobí, utrpí ťažkosti. Tá najlepšia vec, ktorú si jeden môže vziať na cestu na Onen svet, je bohabojnosť.“

Mishkat ul-Anwar Fi Ghurar al-Akhbar, strana 219

O súkromí a odlúčení

Leave a Reply

