O dôveryhodnosti

245 – V Al-Mahasin je vyrozprávané, že Imám Sádiq (pmsn) povedal: „Vráť čokoľvek, čo ti bolo zverené, majiteľovi, dokonca aj keby bol majiteľ vrahom Imáma Husseina (pmsn).“

246 – Imám Sádiq (pmsn) povedal: „Buďte bohabojní a vráťte majetok, ktorý vám bol zverený, a vrátil by som majetok dokonca aj vrahovi Imáma Alího (pmsn), ak by mi ho bol zveril.“

247 – Abdulláh ibn San’an povedal, že raz išiel do mešity navštíviť Imáma Sádiqa (pmsn). Imám Sádiq (pmsn) práve skončil svoje popoludňajšie modlitby a sedel čelom ku Qible. Abdulláh mu povedal: „Ó, vnuk Proroka (pmsnajr)! Existuje niekoľko vládcov, ktorí mi zverili svoje poklady, ale neplatia ti to, čo ti patrí, teda odvody 1/5 z majetku. Mám im ich majetok vrátiť?“ Imám Sádiq (pmsn) povedal: „Trikrát prisahám pri Pánovi tejto Qibly, že aj keby mi Ibn Muldžam, ktorý zabil môjho starého otca (Imáma Alího (pmsn)) (a ja by som sa mu chcel pomstiť) bol zveril svoj majetok, vrátil by som mu ho.“

248 – Imám Kázim (pmsn) povedal: „Obyvatelia planéty Zem dostanú Božie požehnania, pokiaľ sa budú navzájom mať radi, správať sa čestne/spravodlivo a budú rešpektovať to, čo im bolo zverené.“

Mishkat ul-Anwar Fi Ghurar al-Akhbar, strana 45

O dôveryhodnosti

Leave a Reply

